Jakże  uroczy ten Kraków…

Przekonały się o tym  klasy siódme  podczas wycieczki  do  tego  niezwykle  urokliwego, pełnego wspaniałych zabytków miasta – dawnej stolicy  Polski. Rozpoczęliśmy od  tego, co jest wizytówką na cały świat, czyli Wawelu – siedziby naszych  królów. Podziwialiśmy wspaniałości  Katedry Zygmunta, dotknęliśmy potężnego dzwonu Zygmunta, myśląc o skrytych życzeniach, pomodliliśmy się  przy kryptach wybitnych Polaków,  oddaliśmy hołd parze prezydenckiej, która zginęła w katastrofie smoleńskiej- Lechowi i Marii Kaczyńskim. Potem podążyliśmy średniowiecznymi uliczkami w stronę Rynku, zwiedzając  po drodze wspaniałe świątynie zdobione obrazami i witrażami  Jana Matejki i Stanisława Wyspiańskiego. W Kościele Mariackim poznaliśmy fascynującą historię  ołtarza Witta  Stwosza oraz legendę związaną z samym kościołem i jego wieżami a także hejnałem, który oczywiście udało nam się wysłuchać i nawet zobaczyć trębacza. W Sukiennicach zakupiliśmy pamiątki, przy współczesnej rzeźbie Igora Mitoraja „poszliśmy po rozum do głowy”… . Ta wycieczka była fascynującą  podróżą do przeszłości, do naszej pięknej, pełnej wzniosłych chwil historii.