Chwytamy byki za rogi

Ćwiczenie ortografii wcale nie musi być żmudne czy nudne, a sprawdzanie znajomości zasad szkolną zmorą.J Nasi wychowankowie, uczestnicząc w zajęciach, turnieju i konkursie ortograficznym przygotowanym w ramach obchodów Code Week i Tygodnia Świadomości Dysleksji, przekonali się, że nauka ortografii może być atrakcyjna, a powtarzając reguły i ćwicząc prawidłowy zapis można się dobrze bawić. Uczniowie klas starszych rozwiązywali zamieszczone na szkolnych korytarzach zagadki ortograficzne, wykazując się wiedzą ogólną. Natomiast najmłodsi wzięli udział w konkursie „Ortograficzne graffiti”, tworząc piękne prace plastyczne nie tylko zachęcające do zabawy ortografią, ale i ukazujące uroki jesieni. Wykazali się również umiejętnością poprawnego zapisu wyrazów z trudnością ortograficzną podczas „potyczek ortograficznych”. Anna Grygny Barbara Grajcar    

Witold Gawdzik, Rozmowa z chochlikiem

Jestem chochlik. Ach, szalenie Cieszę się, gdy jesteś leniem. Popatrz: c dodaję żartem… Już hart (siła) jest psem chartem. A hełm? Rozbrat wziął z żelastwem: Stał się Chełmem, słynnym miastem. — Chochliku, psotniku śmieszny, Bardzo ciekawi jesteśmy, Czy spoważniejesz nareszcie. — Wy sami winni jesteście. Błędy wtedy są w zeszycie, Gdy niechętnie się uczycie. To tylko pod piórem lenia Lód w lud, czyli w ludzi zmieniam. Uważny uczeń, kolego, Nie zrobi jeża z Jerzego. Odróżnia od słowa morze Słowa: mogę, możesz, może. I pisze stóg — nie stuk siana. Lecz dość tego. Żegnam pana. Jeśliś ciekaw moich sztuczek, Nie ucz się. Natychmiast wrócę.