Bingo, czyli gry edukacyjne na lekcjach języka polskiego

 
Wydawać by się mogło, że ta archaiczna gra nie sprawdzi się w edukacji. Nic bardziej mylnego. Selekcjonowanie informacji, porządkowanie, sprawdzanie, utrwalanie to tylko część umiejętności, które ćwiczymy, tocząc rozgrywkę w bingo. Uczniowie drugiej klasy gimnazjum zostali podzieleni na cztery grupy, każda otrzymała planszę do gry oraz 9 kwadratów żółtych i 9 kwadratów zielonych. Zespoły wyznaczyły po jednej osobie do prowadzenia gry. Członkowie grupy, po wylosowaniu numeru, odpowiadali na pytanie dotyczące znajomości treści lektury Quo vadis. Jeśli odpowiedź była poprawna, na planszy w polu, w którym znajdował się numer pytania, odpowiadający kładł zielony kwadrat, jeśli odpowiedź była błędna, numer na planszy zakrywany był kwadratem żółtym. Wygrała ta drużyna, która najszybciej połączyła zielonym kolorem trzy pola, choć tak naprawdę wygrali wszyscy, bo sprawdziliśmy stopień znajomości i zrozumienia lektury.   mgr Barbara Grajcar