Działania w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa

REGULAMIN MIĘDZYKLASOWEGO KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO DLA KLAS IV-VIII

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

REGULAMIN KONKURSU DLA KLAS I-III NA NAJPIĘKNIEJSZY ZESZYT LEKTUR

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

LIST OTWARTY DO RODZICÓW

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Narodowy Program Rzowoju Czytelnictwa w klasie 2 a

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa-TEATRZYK KUKIEŁKOWY KLASY 2B

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – inscenizacja wierszy Juliana Tuwima i Jana Brzechwy w wykonaniu uczniów klas trzecich przedstawiona przedszkolakom.

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Pierwszaki w roli ilustratorów

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa. PIERWSZAKI W ROLI ILUSTRATORÓW LEKTURY

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Projekt czytelniczy „Oswoić lektury

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa. Projekt „Oswoić lektury”

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Innowacja pedagogiczna – „Arguś wyrusza w świat”

Innowacja skierowana jest do uczniów klas piątych, a jej głównymi celami jest ćwiczenie umiejętności tworzenia i poprawnego redagowania barwnych i ciekawych opowiadań z elementami dialogów oraz charakterystyki bohaterów. Innowacja wpisuje się również w edukację czytelniczą, gdyż każdy uczeń czyta Argusiowi na dobranoc wybraną przez siebie książkę.

Arguś to pluszowy piesek – uczeń i główny bohater naszych działań. Arguś wraz z zeszytem będzie odwiedzał piątoklasistów, spędzając u każdego tydzień i przeżywając z nim niecodzienne przygody. Każdy z uczniów w imieniu pieska będzie zapisywał kolejne strony zeszytu, opowiadając, czym zajmował się razem z Argusiem przez te kilka dni. Uczeń, który sformułuje rzeczowe i logiczne, tudzież emocjonalne argumenty stanie się szczęśliwym właścicielem Argusia.

mgr Barbara Grajcar

……………………………………………………………………………………………………………..

Akcja czytelnicza „Poczytajmy” – czytelnicze czwartki

Akcja czytelnicza „Poczytajmy” – czytelnicze czwartki.

………………………………………………………………………………………………………………….

Projekt czytelniczy „Matematyczna Alicja”

Projekt czytelniczy „Matematyczna Alicja”

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Projekt czytelniczy klasa Va

W zimowej krainie

……………………………………………………………………………………………………………………

„Spotkania z książką”

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Cała Polska Głośno Czyta – my też!

29 września obchodzimy w Polsce Dzień Głośnego Czytania. Święto to zostało ustanowione w 2001 roku przez Polską Izbę Książki. Celem tej akcji jest promowanie idei głośnego czytania oraz rozwijanie zainteresowań czytelniczych od najmłodszych.

Z tej okazji w piątek 27 września biblioteka publiczna w Żabnicy zorganizowała spotkanie pod hasłem: „Czytanie łączy pokolenia”. Na spotkanie przybyła pani sołtys wsi Żabnica Mirosława Biegun, młodzież ze szkoły podstawowej w Żabnicy z panią Cecylią Bochenek, czytelnicy biblioteki oraz panie z biblioteki z GBP w Węgierskiej Górce. Na lekturę wybraliśmy „Oskara i panią Różę” – powieść francuskiego pisarza Erica Emmanuela Schmitta. Książka przedstawia losy nieuleczalnie chorego na białaczkę chłopca. Każdego dnia odwiedza go pani Róża, wolontariuszka, która za pomocą przedziwnych opowieści o legendarnych zapaśniczkach pomaga naszemu bohaterowi pogodzić się ze śmiercią. Wymyśla dla Oskara zadanie. Chłopiec ma przeżywać każdy kolejny dzień tak, jakby to było dziesięć lat. Każdego dnia będzie pisać list do Boga, w którym opisze swoje uczucia i doświadczenia życiowe. Książka jest napisana właśnie w formie listów Oskara do Boga.

Młodzież czytała kwestie głównego bohatera a czytelniczki i bibliotekarki rolę pani Róży – wolontariuszki. Spotkanie upłynęło w miłej atmosferze, wszyscy uczestnicy przeżywali historię nieuleczalnie chorego chłopca.

Spotkanie na akcji Głośnego Czytania dwóch pokoleń było strzałem w dziesiątkę. Głęboka w swojej treści lektura, przemyślenia nad sensem życia, oswojenie ze śmiercią i radość z każdej chwili życia oraz docenianie tego co się ma, to pobudza do refleksji wszystkich niezależnie od wieku.

Dziękujemy młodzieży, pani Cecylii Bochenek oraz wszystkim uczestnikom akcji Głośnego Czytania. Myślę, że takie spotkanie nie jest ostatnim i będziemy spotykać się częściej na czytaniu wartościowej lektury.

Żródło: http://www.wegierska-gorka.opg.pl/cala-polska-glosno-czyta-my-tez,4,5272,akt.html

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

W świecie legend i baśni

Opublikowany przez Szkoła Podstawowa im. Partyzantów Polskich w Żabnicy Niedziela, 5 maja 2019

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Moja książka dla Ziemi